Google Workspace – kort historik
Google Workspace lanserades i februari 2007 och idag använder fler än 500 000 företag och fler än 10 miljoner affärsanvändare Google Workspace. Varje dag tillkommer ytterligare 3 000 företag. Infrastrukturen är beprövad och har funnits sedan april 2004 när Gmail lanserades.
Google Workspace är en kraftfull och användarvänlig produktivitetssvit som hjälper företag och organisationer att arbeta mer effektivt, samarbeta bättre och vara mer produktiva. Med dess många funktioner och fördelar kan du vara säker på att du får en komplett och kostnadseffektiv lösning som kan hjälpa ditt företag att växa och utvecklas.
Google Workspace Business
Google Workspace Business passar utmärkt för små och medelstora företag med upp till 300 användare. Google Workspace Business innehåller allt ni behöver för att planera och genomföra arbete, projekt och samarbeten tills kollegor. Enkelt, användarvänligt och med funktioner som gör ditt arbete ännu bättre och roligare. Google Workspace finns i tre olika versioner; Business Starter, Business Standard och Business Plus.
Google Workspace Enterprise
Google Workspace Enterprise kan användas i både små och stora organisationer, oavsett antal användare. som har högt ställda krav på t ex lagringsutrymme, säkerhetsfunktioner, support och behov av fler deltagare på videomöten. Licenserna finns i två olika versioner.
E-post – Gmail för företag
Gmail har fler än 10 miljoner affärsanvändare. Lagringsutrymmet i inkorgen i Gmail är mycket stort, vilket minskar behovet av att ta bort meddelanden. Dessutom får ni Googles kraftfulla sökteknik och funktioner som sparar meddelanden i konversationer. Snabbmeddelandefunktionen är inbyggd i Gmail så att du kan svara på ett e-postmeddelande i realtid. Du kan dessutom komma åt Gmail från vilken dator som helst – du måste alltså inte sitta vid ditt skrivbord och jobba längre. Gmail är enkelt att använda trots de avancerade funktionerna, så ni behöver inte avsätta så mycket tid för utbildning. Gmail Business kommer med minst 30 GB lagringsutrymme, mindre skräppost, garanti om 99,9 % driftsäkerhet och förbättrad e-postsäkerhet.
Kalender
Med Google Kalender kan du se dina medarbetares kalendrar via en onlinekalender. Deras inbokade möten visas bredvid dina, vilket gör det enklare att samplanera. Google Kalender kan också integreras med andra Google Apps-funktioner. Ni kan kommunicera, dela filer och samarbeta via Gmail, Talk och Kalender och därmed undvika dubbelarbete och förbättra effektiviteten. Du bestämmer själv vem som får se informationen i din kalender.
Dokument
Google Dokument förbättrar kvaliteten på era data eftersom ni kan diskutera och arbeta med samma dokument samtidigt. Ett och samma dokument kan öppnas, diskuteras och redigeras av flera personer som befinner sig på olika platser – när som helst. Risken för dubbelarbete och förvirrande dokumentspårning och versionskontrollproblem minskar, samtidigt som risken att diskutrymmet ska ta slut eller att inkorgen ska bli full försvinner helt – trots alla meddelanden som skickas fram och tillbaka. Det är dessutom mycket säkert att dela dokument med Google Dokument. För varje Google-dokument krävs inloggning, så du behöver inte oroa dig för att informationen ska hamna i fel händer. Givetvis finns rättstavning inbyggd, dessutom översättning till och från en mängd olika språk.
Google Video
Med videolösningen från Google sparar du tid och pengar. Google är värd för och strömmar dina videoklipp på ett säkert sätt, så att medarbetarna inte behöver dela videoklipp via e-post eller belasta IT-avdelningen med en avancerad lokal videolösning. En videokanal för ditt företag gör det enkelt, engagerande och effektivt med viktig kommunikation som internutbildning och företagsmeddelanden. Medarbetarna kan dela videoklipp på ett säkert sätt med utvalda kollegor utan att konfidentiell information blir offentlig. Eftersom Google Video fungerar i webbläsaren på PC-, Mac- och Linux-datorer så får du åtkomst till företagsvideoklipp var du än befinner dig: på jobbet, under resan och hemma.
Support för Google Workspace
Vi är experter på Googles produktverktyg och vår support hjälper dagligen våra kunder med att få ut det bästa av Google Workspace och Google. Via vår support och dess kanaler erbjuds alltid en personlig kontakt samt unika kunskaper och erfarenheter om hur ni på bästa sätt använder Google Workspace. Vi ger oss inte förrän ni är nöjda!
Sju fördelar med Google Workspace
- Enkelt samarbete: Med Google Workspace kan du enkelt dela dokument, kalkylblad och presentationer med andra användare. Du kan även arbeta på samma dokument samtidigt som dina kollegor och se deras ändringar i realtid.
- Tillgängligt överallt: Google Workspace är molnbaserat, vilket betyder att du kan komma åt dina filer och verktyg var som helst, när som helst. Allt du behöver är en internetuppkoppling och en enhet som kan komma åt internet.
- Säkerhet: Google Workspace är utformat med högsta säkerhetsstandard och ger företag full kontroll över dataåtkomst och skydd mot cyberattacker.
- Enkel administration: Med Google Workspace kan administratörer enkelt hantera användare, säkerhet och andra inställningar från en central plats.
- Officepaket: Google Workspace innehåller alla Googles produktivitetsverktyg som Gmail, Google Drive, Google Meet, Google Kalender och många andra, vilket gör att du kan arbeta mer effektivt.
- Kostnadseffektivt: Google Workspace är en prisvärd lösning som kan skalas efter företagets behov, från små till stora organisationer.
- Ständigt utveckling: Google fortsätter att utveckla och förbättra Google Workspace med nya funktioner och verktyg, eftersom allt ligger i molnet innebär det att du alltid har tillgång till den senaste versionen och de nyaste funktionerna.
Business Starter
Google Workspace- Anpassad och säker e-post för företag
- Videomöten med 100 deltagare
- 30 GB gemensamt lagringsutrymme per användare*
- Kontroller för säkerhet och hantering
- Standard-support
Business Standard
Google Workspace- Anpassad och säker e-post för företag
- Videomöten med 150 deltagare + inspelning
- 2 TB gemensamt lagringsutrymme per användare*
- Kontroller för säkerhet och hantering
- Standard Support (uppgradera till Enhanced Support)
Business Plus
Google Workspace- Anpassad och säker e-post för företag + elektronisk bevisanskaffning, lagring
- Videomöten med upp till 500 deltagare + inspelning, närvarospårning
- 5 TB gemensamt lagringsutrymme per användare*
- Utökade kontroller för säkerhet och hantering, inklusive Arkiv och avancerad slutpunktshantering
- Standard Support (uppgradera till Enhanced Support)